نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 ، از مجموع 8
  1. #1

    اولین نگاه به بازی Medal of Honor: Warfighter



    • ناشر: Electronic Arts
    • سازنده: Danger Close
    • سبک: First-Person Shooter
    • پلتفورم ها: PC | PS3 | X360
    • تاریخ انتشار: October 23, 2012
    سری بازی های مدال افتخار همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار بودند و از گذشته درخشان و کهنی برخوردار هستند، اما در سال 2010 یک بازسازی از این عنوان انجام گرفت که خیلی ها را شگفت زده کرد! این شگفت زدگی بخاطر جلوه های بصری جذاب و گیم پلی عالی نبود، این شگفت زدگی از ضعف گیم پلی و گرافیک بخش انفرادی (داستانی) بازی بود که باعث خشم طرفدارانش شد؛ از EA انتظار نمی رفت که فرنچایز مشهور خود را به دست یک تیم تازه کار بسپارد، شاید بتوان دلیل این کار Electronic Arts را تمرکز بر بخش چند نفره بازی دانست که در اختیار استدیوی DICE بود و به خوبی توانست از پس آن بر آید و شاهد گرافیک، گیم پلی و صداگذاری منحصر به فردی در این بخش از بازی بودیم.

    Electronic Arts با بازی Battlefield 3 دست به مبارزه ای بزرگ با Activision زده است ولی همچنان Activision در سبک اول شخص شوتر جنگی پیشتاز است، شرکتی که سال هاست حرص شرکت های بزرگی از جمله EA را با عنوان سالانه ای به اسم Call of Duty در آورده است. Electronic Arts در اولین قدم خود برای جلب توجه هواداران و بدست آوردن دل آن ها ساخت بازی را به دست استدیوی صاحب نامش Danger Close سپرده است، استدیویی که در گذشته با نام EA Los Angles فعالیت می کرد و سری مدال افتخار را بوجود آورد.



    بار دیگر گروه Tier 1 بر روی صحنه نبرد می آید تا دشمنان و تروریستان را نابود سازد، اگر به یاد داشته باشید در نسخه قبل شاهد حمله این گروه به افغانستان و نابودی تروریستان آن مناطق بودیم؛ حال در Warfighter که دنباله ای بر نسخه پیشینش است باز شاهد حمله تروریستان هستیم، ولی این بار شهر آلوده شده Isabela واقع در کشور فیلیپین می باشد. طی خط داستانی بازی، گروه Tier 1 وظیفه نجات گروگان هایی را دارد که در قلعه نظامی Abu Sayyaf اثیر شده اند، همچنین از سوی دیگر یک سری دزد دریایی در جزایر سومالی مشاهده شده اند که گروهی دیگر از ارتش Tier 1 برای مبارزه با آنان خود را آماده می سازد. T1 این بار با کسب مهارت ها و تجربه اندوزی های خود در جنگ با گروهک های تروریستی در افغانستان، به یک ارتش عظیم الجثه تبدیل شده است که دارای نیروهایی از کشور ها و قاره های مختلف دنیاست و یک تیم همگانی را تشکیل داده است.

    شاید بتوان به داستان این نسخه دل بست زیرا سازنده بازی قول یک داستان واقع گرایانه تر نسبت به نسخه قبلی را داده است، همچنین در Warfighter شاهد صحنه های احساسی نیز خواهیم بود چراکه لوکیشن هایی در ارتباط با زندگی شخصی افراد T1 در بازی وجود دارد، لوکیشن هایی که نشان می دهد جنگ با آن ها و خانواده شان چه کار کرده است ...

    یکی از دلایل شکست عظیم نسخه قبلی نداشتن یک گیم پلی متفاوت و چالش برانگیز بود، ولی طبق تریلری که از گیم پلی این بازی منتشر شد و همچنین تریلرهای، گذشته انتظار می رود که اینبار شاهد یک گیم پلی مدرن و متنوع باشیم که بتواند شکست دو سال پیش خود را جبران کند. نبردهای تند و سریع، شکستن در و حمله به یک منطقه، چیزهاییست که در Warfighter شاهد آن خواهیم بود. همچنین در برخی از صحنه ها شاهد این بودیم که سربازان T1 می توانستند کاورگیری کنند (البته هنوز چیزی در اینباره اعلام نشده).

    وسایل نقلیه نیز در این نسخه تعبیه شده است. در نسخه قبلی شاهد این بودیم که گیمر می توانست از وسایل نقلیه ای نظیر جیپ های جنگنده استفاده کند، در Warfighter نیز این وسایل تعبیه شده اند و همچنین قادر هستید تا مراحلی را با قایق های جنگنده انجام دهید.



    چیزی که به وضوح مشاهده می شود، شباهت سبک گیم پلی این بازی با Battlefield 3 است، شاید EA با این کار می خواهد با یک تیر دو نشان بزند، اول اینکه سری مدال را دوباره زنده کند و دیگر اینکه برخی از مشکلات، از جمله بی روح بودن نسبی گیم پلی Battlefield 3 را در این عنوان حل کند. یکی دیگر از حرکات هیجان انگیز در این عنوان باز کردن درها به وسیله بمب های مخصوص می باشد که در سری CoD زیاد با آن سر و کار داشتیم.

    بخش چند نفره بازی بی شک برای تیم سازنده و Electronic Arts یک امتیاز به حساب می آید، در راستای سود و فروش بیشتر! جالب ترین کاری که تیم سازنده در این بخش انجام داده است قرار دادن ملیت های مختلف است، بدین نحو که مخاطبان می توانند در بین سربازان، 10 ملیت متفاوت را که شامل کشور هایی همچون بریتانیا، امریکا، آلمان، استرالیا، لهستان و ... می شوند را انتخاب کنند.

    طبق صحبت های انجام شده، تیم سازنده اعلام کرده که آن های این تغییرات را برای احترام به تمامی هواداران انجام داده اند تا بتوانند سربازان خود را در بازی از ملیتی انتخاب کنند که به آن علاقه مند هستند. همچنین اخیراً نیز EA اعلام کرده گه Warfighter دارای بخش Co-Op نیز هست و یک مُد جدید به نام One Shot Kill نیز به بازی اضافه شده است.

    نگرانی دیگری که در این میان شاید بسیاری از مخاطبین را آزار دهد گرافیک این بازیست. این آزار و اذیت ها و کابوس ها بیشتر برای کنسول دارهاست و آن هم از زمانی آغاز شد که فهمیدند موتور گرافیکی بازی Frostbite 2 است! این دسته از مخاطبان کنسول باز دل خوشی از این موتور گرافیکی ندارند و همه این بدبختی ها بر می گردد به دو عنوان NFS: The Run و Battlefield 3 که جدای از عملکرد خوبشان بر روی پلتفورم PC، نتوانستند انتظارات گیمرها را بر روی کنسول برآورده کنند. گفته می شود در Warfighter از نسخه بهینه شده این موتور گرافیکی استفاده شده است، پس باید تا حدی نگرانی ها را کنار گذاشت و دل بست به تبلیغات و گرافیک بازی، البته این نکته را بازگو کنم که تا به الان هرچه جزئیات گرافیکی از این عنوان مشاهده کردیم مربوط به نسخه PC این بازیست.



    آنطور که به نظر می رسد طراحی ها چشم نواز هستند و افکت گذاری ها نیز بی نظیر، همچنین تخریب پذیری نیز در این بازی حرف اول را می زند و در تریلرها شاهد صحنه هایی هستیم که دیوارها منفجر می شوند و یا با Turret سوار بر قایق جنگی، یک LAV در حال حرکت بر روی پل را منحدم خواهیم کرد!

    Electronic Arts ناشریست که برای عنوان های خود تبلیغات بسزایی انجام می دهد، یا به عبارتی "هایپ بازی" زیاد در می آورد، حال برخی از این تبلیغات واقعی هستند و برخی دیگر نیمه واقعی! خیلی ها معتقدند که این عنوان هم نمی تواند محبوبیتی کسب کند، ولی EA سرمایه گذاری های بسیاری بر روی این بازی انجام داده است و این در حالیست که این ناشر سال 2011 به طور رسمی وارد جنگ با Activision شد، برای منهدم ساختن جاودانه CoD، که برای اول کار بد نبود. باید دید کَل کَل این دو غول صنعت گیم به کجا ختم می شود.
    یک نفر این ارسال را پسندید:

  2. #2
    ممنون دوست عزیز ولی باید بگم که اشکال بازی قبلی بر اساس داستان نبود بلکه دارای داستانی غنی و نیمه واقعی بود مشکل سری قبل تبلیغات بی حد و مرز و بالا بردن انتظارات گیمر ها بود این یک نکته این رو بگم که تا وقتی EA دست از سیاسی بازی برندارد در نبرد با COD موفق نمی شود چون در گیم های ساخته شده بر اساس سیاست های نظامی آمریکا سازنده می بایست از بعضی چالش های بازی صرف نظر کند . در این بازی هم پای سیاست بازی نظامی آمریکادر میان است. (در مورد مد one shot kill باید بگم تقلیدی از Black ops است )در مورد گیم پلی و تریلر های بازی باید بگم ما این بزرگنمایی ها رو از EA زیاد دیدیم و باید بگم همیشه همین بزرگنمایی ها هستند که باعث شکست می شوند . همیشه این شگرد EA بوده که در تریلر های خود از صحنه های گیم پلی کمتر استفاده می کند تا بتواند باگ ها و مشکلات را بپوشاند و بیشتر صحنه های سینمایی رو به رخ گیمر ها می کشد و این یک سیاست غلط از سوی EA است .و در مورد تخریب پزیری هم باید دید اگر قول ها مثل BF3 باشد که همش بزرگنمایی است ولی الان نمیشه نظر قطعی داد و باید منتظر تریلر های بیشتر ماند . نتیجه : تا وقتی که EA برتری بازی را به گرافیک بداند و به جای اینکه بازی واقعی را به گیمر ها نشان دهد به فکر بزرگنمایی باشد راه به جایی نمی برد و باید همیشه سایه سنگین CALL OF DUTY مخصوصا MODERN WARFARE رو روی سر خود احساس کند .
    با تشکر

  3. #3
    دوست عزیز تو دنیای گیم تقلید وجود نداره وگرنه خیلی از بازی ها تقلیدی به حساب می آیند تقلیدی که به صنعت گیم میتونه کمک کنه و باعث پیشرفت بشه چرا انجام نشه؟؟ وگرنه MW3 هم نکات تقلیدی از بتل 3 داشت برای مثال اون شکل Perestig هاش و مخصوصا 10 P آخر که اضافه کرد و تقلید از شکل P تو بتل 3 ( Colonel) بود( این یه مثال بود و جنبه ی خورد کردن هیچ بازی نیست!)

  4. #4
    ممنون صادق. من آخرین خبری که از این بازی گرفته بودم به همون اسکن های لو رفته مربوط می شد و بعدش دیگه سراغش نرفتم.بر خلاف خیلی از طرفدارای CoD امیدوارم این بازی موفق بشه. مگه ایرادی داره که دوتا شوتر نظامی خوب عرضه بشه؟

  5. #5
    دوستان من قصد توهین کردن به یک بازی رو نداشتم فقط داشتم واقعیت هایی که شرکت EA با آن روبه روست رو می گفتم اگه باعث شد بد برداشت کنید ببخشید ولی این یک واقعیته که باید قبول کنیم تریلر های EA بیشتر گول زنندست نه واقعیت بیشتر بحث من روی همین بزرگنمایی ها بود

    حامد جان این ایرادی نداره که دو تا شوتر خوب داشته باشیم ولی اینکه هر بار EA بخواد COD رو خورد کنه بده این جنبه بد شخصیت EA است که ضعف خودش رو نشون میده و دلیل شکستش میشه . از نظر من هر بازی به جای خودش موفقه و نباید بازی رو برای شکست دادن بازیه دیگه ساخت

  6. #6
    امیدوارم که این عنوان با اون پیشینه ای که داره صرفا برای کسب سود و منفعت مالی ساخته نشه...
    شماره ی قبلی که یه شکست محسوب میشه برای این مجوعه اما امیدوارم تیم سازنده اشتباهات ساخت و ضعف های شماره ی قبلی رو تکرار نکنه،چرا که عملا فاتحه این فرنچایز با تکرار مکررات قبلی خونده خواهد شد!

  7. #7
    اول سلام. در مورد medal of honor باید بگم نسخه قبلی از همه نظر مشکل داشت.گرافیک ضعیف گیم پلی ضعیف و داستان بد و... من خودم عاشق call of duty ام اما امیدوارم این بازی با کیفیک از زیر دست سازندهاش بیرون بیاد.
    یک نفر این ارسال را پسندید:

  8. #8
    مدال قبلی واقعا مدال شرم بود..
    ولی فکر کنم تجربه کسب کردن و توان رقابت با کال اف رو دارن

مجوز های ارسال و ویرایش

  • نمی توانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • نمی توانید فایل پیوست کنید
  • نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •